Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

Τρένα: Τα Εισιτήρια

Έχουμε συνηθίσει ότι τα εισιτήρια στα τρένα τα προαγοράζεις. Το ίδιο και για τα άλλα μέσα μεταφοράς. Και για μεν τα πρώτα από τον αρμόδιο υπάλληλο ενώ τα άλλα από περίπτερα ή αυτόματους πωλητές. Εδώ λοιπόν το πράγμα ψιλοδιαφέρει. Σίγουρα υπάρχουν οι αυτόματοι πωλητές, και είναι και πάρα πολλοί σε κάθε σταθμό. Κάποιοι δέχονται κάρτα (EC ή για το τρένο και πιστωτική) άλλοι όχι. Απ’ την άλλη δεν δέχονται «μεγάλα» χαρτονομίσματα. Κάποια ούτε 50άρικο, κάποια άλλα μέχρις εκεί. Παραπάνω, πήγαινε να χαλάσεις και ξαναέλα. Δεύτερον δεν υπάρχει στάση που να μην έχει αυτόματο μηχάνημα πώλησης. Και τρίτον (στο Μόναχο) υπάρχουν αυτόματοι πωλητές και μέσα στα λεωφορεία και στα τραμ, που δίνουν και ρέστα (στο Μάνχαϊμ αντίθετα υπάρχει προειδοποίηση στην πόρτα μπαίνοντας ότι πρέπει να έχεις αγοράσει το εισιτήριο από πριν)!

Όμως στο τρένο το πράγμα διαφέρει: Ο ελεγκτής είναι εξοπλισμένος κατάλληλα ώστε να σου εκδώσει εισιτήριο αν δεν έχεις. Όταν λέμε εξοπλισμό είναι ένα μηχανάκι που ελέγχει την εγκυρότητα των εισιτηρίων που έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά (μέσω Ίντερνετ) και έχουν ολόγραμμα γνησιότητας, υπολογίζει την τιμή και τυπώνει εισιτήριο αν δεν έχεις αφού διαβάσει την εκπτωτική κάρτα που έχεις αλλά και δέχεται το πλαστικό χρήμα για την πληρωμή (όχι ότι ο υπάλληλος δεν έχει και ψιλά μαζί του για ρέστα).
Το κόστος των εισιτηρίων είναι σχετικό. Π.χ. η κανονική τιμή 2ης θέσης για τη διαδρομή Μόναχο – Μάνχαϊμ, μια απόσταση 350 περίπου χλμ. δηλ. όσο Αθήνα – Λάρισα με ICE, που θέλει 3 ώρες, είναι αυτή τη στιγμή 77 € (ή 64 € με IC). Υπάρχει η δυνατότητα να το βρεις με 29 € αν το κλείσεις αρκετά νωρίς. Επίσης μπορείς να έχεις εκπτώσεις 25% – 50% ή και 100% με την εκπτωτική κάρτα 25 που κοστίζει 57 € για ένα χρόνο, ή την 50 (230 €) ή την 100 με κόστος 3800 € αντίστοιχα. Αυτή είναι που χρησιμοποιώ εγώ. Για ένα χρόνο μπορώ να μετακινούμαι με οποιοδήποτε τρένο των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, μέσα στη Γερμανία, χωρίς να πληρώνω. Επίσης να χρησιμοποιώ και την βασική αστική συγκοινωνία 115 διαφορετικών πόλεων της Γερμανίας καθώς και να έχω εκπτώσεις στα εισιτήρια εξωτερικού. Βέβαια, στο Μάνχαϊμ μπορείς να πας και με τοπικά τρένα με 48,50 € ή χρησιμοποιώντας το Μπάγιερν Τίκετ (Bayernticket) με 20 € μέχρι τα όρια της Βαυαρίας και άλλα 20 € με ένα αντίστοιχο στη Βάδη – Βυρτεμβέργη, αλλά ο χρόνος θα είναι πολύ περισσότερος (περίπου διπλάσιος στην καλύτερη περίπτωση, αν δεν υπάρχουν καθυστερήσεις και πετύχεις τις ανταποκρίσεις).


Και μιας και έγραψα για τις τιμές να διευκρινίσω ότι αυτές είναι χωρίς εξασφαλισμένη καρέκλα. Αν θες να έχεις εγγυημένα τη θέση σου είναι + 4 €. Όταν μπαίνεις στο τρένο γράφει ποιες θέσεις είναι δοσμένες και για ποιο τμήμα της διαδρομής. Έτσι διαλέγεις είτε κάποια που δεν έχει δοθεί είτε κάποια που θα την ζητήσουν μετά από το σημείο που θα κατέβεις. Πολλές φορές δε, (βλέπε στο ποστ "πληρότητα" για την κατανομή Bernoulli) αν είσαι σε ακριανό βαγόνι δεν την ζητάει κανείς ποτέ, γιατί απλούστατα έχει βολευτεί κάπου αλλού.

1 σχόλιο:

  1. Πολύ χρήσιμες πληροφορίες, μπράβο! Εγώ ταξιδεύω μεθαύριο Γερμανία, έχω βρεί δουλειά εκεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή