Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Ιατρικές εξετάσεις

Πολλές φορές παραπονιόμαστε για το τι καλύπτουν τα ασφαλιστικά ταμεία στην Ελλάδα. Ας πούμε δεν καλύπτουν (ουσιαστικά) οδοντιατρικές παρεμβάσεις. Στο δημόσιο (ΟΠΑΔ τώρα τελευταία) πληρώνουν κάτι λίγα που όμως για να τα πάρεις έχει τεράστια γραφειοκρατεία μιας και πρέπει να αποδείξεις ότι εσύ δεν είσαι απατεώνας. Ας πούμε για ένα βγάλσιμο ή ένα σφράγισμα (αξίας 30€ π.χ) να πας στο γιατρό να γράψει τι θα κάνει, να το δούνε πριν, να πας στο γιατρό σου να κάνει ό,τι χρειάζεται, να ξαναπάς να ελέγξουν ότι έγινε η δουλειά που είχαν προεγκρίνει και μετά να υποβάλλεις τα χαρτιά για να πάρεις ένα μικρό μέρος απ' όσα έχεις δώσει. Οπότε αν, όπως εγώ, ζεις μακριά από το κέντρο που γίνονται όλοι αυτοί οι έλεγχοι το να πας (με αυτοκίνητο ή τα μέσα συγκοινωνίας δεν έχει σημασία) μέχρι εκεί τρως με το παραπάνω τα λεφτά που θα πάρεις.

Αλλά και στη Γερμανία τις συγκεκριμένες δουλειές τις πληρώνεις από μόνος σου. Εντάξει, όταν μου έβγαλε τα δόντια η γιατρός το καλοκαίρι δεν πλήρωσα τίποτα, ούτε πήγα να με δούνε ελεγκτές, αλλά αν θέλω να βάλω άλλα στη θέση τους, αυτό είναι δική μου δουλειά. Αλλά ας πούμε πληρώνουν τα σιδεράκια για τα παιδικά δόντια (και μέχρι 1.500€). Αν και υπάρχουν αλλαγές (προς το χειρότερο) απ' όσο μπορώ να μάθω.

Αλλά δεν είπα να γράψω σήμερα γι' αυτό το λόγο. Άλλη στάθηκε η αφορμή. Πήγα στη γιατρό μου τις προάλλες και μου λέει ότι καλό θα ήταν να γίνουν οι τάδε εξετάσεις. Αλλά, με προειδοποίησε, θα έπρεπε να τις πληρώσω μόνος μου (τελικά μου ήρθε το τιμολόγια 32€). Γιατί το ταμείο δεν τις καλύπτει αφού γίνονται προληπτικά. Καλύπτει τέτοιες εξετάσεις μόνο αν είσαι άρρωστος (αλήθεια, πώς αποδεικνύεται πως έχεις πρόβλημα αν δεν κάνεις τις εξετάσεις; Αυτό είναι άλλη ιστορία). Όχι προληπτικά. Το γεγονός ότι αν δεν το πάρεις έγκαιρα χαμπάρι τα έξοδα για θεραπεία θα είναι πολλαπλάσια απ' αυτά των προληπτικών εξετάσεων, δεν μετράει. Αλλά θα μου πείτε γιατί θεραπεία; Άμα αργήσεις να πάρεις χαμπάρι πως υπάρχει πρόβλημα, μπορεί να αποδημήσεις εις Κύριον οπότε τέρμα τα έξοδα. Εξάλλου, τις αρρώστιες τις έχουν οι μεγάλοι σε ηλικία. Αυτοί που είτε είναι συνταξιούχοι είτε κοντεύουν να γίνουν. Οπότε; Φεύγουν αυτοί που είναι φύρα και μένουν οι νέοι που πληρώνουν εισφορές αλλά δεν χρειάζονται να εισπράττουν εκτός απ' την περίπτωση καμίας μικροεμπλοκής.

Άρα έχουν δίκιο οι ασφαλιστικοί φορείς. Τα έχουν μετρημένα και καλά υπολογισμένα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου